close

這星期英文歌唱小團體的作業

翻譯歌詞的部分跟大家分享!

 

Cruel Summer - Taylor Swift
Translated by Xi
ref:musixmatch

Fever dream high
狂熱的夢
In the quiet of the night
在寂靜的夜裡延燒
You know that I caught it
我抓住了你的暗示

Bad, bad boy
壞壞的男孩
Shiny toy with a price
像貼著標價的閃亮玩具
You know that I bought it
你懂我就吃這套

Killing me slow, out the window
它慢慢的折磨著我
I'm always waiting for you to be waiting below
望向窗外 我總是期待你在樓下等我
Devils roll the dice, angels roll their eyes
魔鬼開始遊戲 天使毫不關心
What doesn't kill me makes me want you more
沒有什麼可以阻止我要你

And it's new, the shape of your body
你的存在是我從未擁有過的
It's blue, the feeling I've got
和你在一起就像溫暖的藍色
And it's ooh, whoa oh
哇嗚
It's a cruel summer
這個殘酷夏日

 

It's cool, that's what I tell 'em
我總是說無所謂
No rules, in breakable heaven
海市蜃樓般的天堂裡不需要規則
But ooh, whoa oh
但糟糕了
It's a cruel summer
我和你共度
With you
這個殘酷夏日

Hang your head low
在販賣機的微光下
In the glow of the vending machine
低著頭的你
I'm not dying
我才沒難過
You say that we'll just screw it up in these trying times
你說我們在這段難受的時間裡會把事情搞砸了
We're not trying
別再繼續了

So cut the headlights, summer's a knife
燈光熄滅了 夏天就是一把刀
I'm always waiting for you just to cut to the bone
我總是在等你 一刀刺進我心裡
Devils roll the dice, angels roll their eyes
魔鬼開始遊戲 天使毫不關心
And if I bleed, you'll be the last to know
即使我受傷流血,你也不會再知道

And it's new, the shape of your body
你的存在是我從未有擁有過的
It's blue, the feeling I've got
和你在一起就像溫暖的藍色
And it's ooh, whoa oh
哇嗚
It's a cruel summer
這個殘酷夏日

It's cool, that's what I tell 'em
我總是說無所謂
No rules, in breakable heaven
海市蜃樓般的天堂裡不需要規則
But ooh, whoa oh
但糟糕了
It's a cruel summer
我卻和你共度
With you
這個殘酷夏日

I'm drunk in the back of the car
我在後座醉的一蹋糊塗
And I cried like a baby coming home from the bar (Oh)
從酒吧回家的路上 我哭的像個嬰兒
Said I'm fine, but it wasn't true
口是心非地說了我無所謂
I don't wanna keep secrets just to keep you
因為我不想隱瞞你 只為了留住你
And I snuck in through the garden gate
我偷偷地打開花園的門
Every night that summer just to seal my fate (Oh)
那個夏天 每一晚 只為鎖定我的命運
And I screamed for whatever it's worth
為了我們所有的一切放聲大喊
"I love you," ain't that the worst thing you ever heard?
"'我愛你'難道這不是你聽過最糟糕的話嗎?"

He looks up grinning like a devil
他望向我 咧嘴笑得像個惡魔

arrow
arrow

    aNiark 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()